piątek, 28 marca 2014

Penne Picante

Takie pyszne Penne Picante jadłam w Pradze. Wiem dziwne być w Czechach i jeść makaron,ale minimum 2 razy w tygodniu muszę  go zjeść, to silniejsze ode mnie. Zresztą nieważne,ten makaron był tak pikantny,że szok,myślałam że umrę, a barman tylko zerkał na nas i się uśmiechał.Na samą myśl o tak ostrym makaronie i o tym, jak po nim szybko piliśmy wyśmienitego Budweisera, chce mi się śmiać. Dziś właśnie wspomniała mi się Praga,więc postanowiłam sobie zrobić  takie Penne Picante :) Uf było ostro :)


Składniki na 2 osoby:
pół paczki makaronu pełnoziarnistego Penne,
6 plasterków boczku wędzonego,
1 ząbek czosnku,
1 mała papryczki chili,
oliwa,
bazylia,sól,
pomidorki koktajlowe lub z pomidory z puszki,

 Wykonanie:
Makaron gotujemy al dente. Boczek kroimy na cienkie paseczki. Na patelni podgrzewamy odrobinę oliwy,wrzucamy zgnieciony ząbek czosnku i pokrojoną całą papryczkę chili( możesz dać mniej,jeśli nie lubisz tak ostrego),chwilę smażymy, dodajemy pokrojony boczek i rumienimy. Po tym czasie dodajemy pomidory,bazylię i doprawiamy solą. Całość chwilę dusimy. Makaron wykładamy na talerz ,polewamy sosem i dekorujemy bazylią. Gotowe i piekielnie ostre ;)


 Dobrou chuť

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz