poniedziałek, 24 marca 2014

Kapuśniak zagrodowy

Mój pierwszy kapuśniak. Jeden z  najlepszych. Pierwszy oczywiście mojej mamy,drugi równie pyszny, jadłam w Bieszczadach u Niedźwiadka, no i trzeci, mój Zagrodowy z dodatkiem pomidorów. Przepis znalazłam na stronie "Piernikowa Chata", (przy okazji chciałam polecić blog,jest bardzo smakowity ;] ), troszkę naniosłam zmian w przepisie.Zapraszam do wypróbowania,jest pyszny :)

Składniki:
1 udko wędzone,
2 marchewki,
1 duża pietruszka,
puszka pomidorów krojonych,
1 cebula,
300g kiszonej kapusty,
 2 łyżki masła,
2 płaskie łyżeczki kminku,
pęczek koperki,
2 liście laurowe,
3 ziela angielskie,
sól,pieprz,


 Wykonanie:
Do garnka nalewamy 1,5l wody,zagotowujemy razem z wędzonym udkiem. Gotujemy przez 15minut, po tym czasie wrzucamy marchew i korzeń pietruszki,wcześniej obrane i pokrojone w plasterki.Osól i dopraw pieprzem, gotuj 10 minut, na wolnym ogniu. 


Na dużej patelni roztop masło i podsmaż cebulę pokrojoną w kostkę, dodaj kapustę z kminkiem chwilę podsmaż,następnie dodaj do zupy, razem z liściem laurowym i zielem angielskim,zagotuj. Po 15 minutach dodaj pomidory w puszce i posiekany koperek. Wyjmij udko,podziel na kawałki i wrzuć z powrotem do zupy. Podawaj ze świeżym koperkiem i białym pieczywem.Gotowe.


Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Pysznie wyszedł. Na wędzonce, musi być wyjątkowo pyszny. Dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak nie przepadam za kapusniakiem to ten mi smakował.

    OdpowiedzUsuń