środa, 30 lipca 2014

Köfte kebab & Fasolakia (kebab z mielonego mięsa z fasolką szparagową w sosie pomidorowym)

Witam orzeszki :) 
Wczoraj na obiad jedliśmy pyszne kababy na patyku i fasolkę z sosem pomidorowym. Przepis jest bardzo prosty. A gdy zostanie wam parę kebabów, tak jak mi zostały na dziś..to zawsze możecie zrobić je w chrupiącej bułce z sosem tysiąca wysp i takimi dodatkami jakie lubicie ;) Słowo  köfte pochodzi z perskiego kufteh i oznacza rozgnieciony.  Tego typu kebab jest podawany na patyczkach szaszłykowych i wygląda jak kiełbaska. Podałam je z pieczonymi ziemniakami i Fasolakia. Fasolakia jest to potrawa kuchni greckiej. Odkryłam ja będąc na wakacjach na Krecie, tak jak pyszne małe kebaby :) Zajadałam się tymi daniami. Proste w wykonaniu a jakie pyszne. Polecam przepis :)
 
 
Składniki:
Kebab:
60dag mięsa mielonego
2 łyżki posiekanej pietruszki
2 cebule dymki
1 ząbek czosnku
2 łyżki drobno posiekanego selera naciowego
łyżka musztardy 
2 łyżki sosu sojowego 
pieprz
3 łyżki papryki słodiej mielonej
2 łyżeczki kminku
1 łyżka przyprawy gyros
odrobina wody mineralnej
 
Fasolakia:
fasolka szparagowa
puszka pomidorów koktajlowych
cebula dymka
1 mały ząbek czosnku
sól,pieprz
 
zimniaki
 
 
 Wykonanie:
Kebab: mięso mielone mieszamy ze wszystkimi składnikami. Nabijamy na patyki do szaszłyków i formujemy na małe kiełbaski. grilujemy z obu stron.
 
Fasolakia: Fasolkę szparagową gotujemy w lekko osolonej wodzie al dente.Na patelni podgrzewamy odrobinę oliwy, wrzucamy drobno posiekany czosnek i cebulę,chwilę smażymy. Dodajemy pomidory z puszki doprawiamy sola i pieprzem. Dusimy. Gdy lekko odparuje woda, dodajemy fasolkę.
 
Ziemniaki czyścimy, kroimy na ćwiartki,doprawiamy solą i suszonymi ziołami. Pieczemy w dobrze rozgrzanym piekarniku,aż będą miękkie w środki i lekko przyrumienione.
 
 

καλή όρεξη

1 komentarz:

  1. Wszystko pyszne!! Moje smaki w jednym miejscu :)
    rozgoszczę się u Ciebie :))

    OdpowiedzUsuń