czwartek, 29 maja 2014

Masło orzechowe

Jeśli tak jak Ja, próbowaliście sklepowe masło orzechowe i nie przypadło wam do gustu, zróbcie swoje własne. Możecie przyprawić tak jak lubicie, czy na słono ,czy na słodko. Te sklepowe masło jest dla mnie za mdłe. Gdy pierwszy raz kupiliśmy je we Wrocławiu, nie mogłam się doczekać kiedy wrócę do domu i zjem pyszna kanapkę z tym cudem, tyle o nim słyszałam. Amerykanie się nim zajadają, myślę.. musi być pyszne. Gdy otworzyłam słoiczek i spróbowałam, rozczarowałam się. 
BLE jak oni mogą to jeść!!!
Minęło parę lat od tamtego czasu, ostatnio wyczytałam , że zrobienie własnego masła orzechowego zajmie tylko 10 minut. Wszyscy polecali i gwarantowali, że jest lepszy, niż te nasze sklepowe. 
Więc postanowiłam zrobić i JA :) 
Powiem wam, że nie żałuję, jest przepyszne :) 

 
 Składniki na 1 mały słoiczek:
200g orzeszków ziemnych niesolonych
szczypta soli
(jeśli lubisz bardziej słone, możesz dodać więcej, ale zrób to dopiero po spróbowaniu masła)
1 łyżka cukru pudru 
(jeśli lubisz słodsze, możesz dodać więcej, ale zrób to dopiero po zrobieniu masła )

  

  
Wykonanie:
Wszystkie składniki zmieszaj dokładnie w malakserze, jeśli nie posiadacie, możecie tak jak Ja zrobić to w młynku. Ja posiadam spory młynek, był w zestawie z blenderem.


  Jeśli brakuję wam soli, czy tez cukru pudru, śmiało dodajcie.Niektórzy dodają odrobinę oliwy. Jeśli widzisz , że jest taka potrzeba dodaj 1 łyżkę lub dwie. Tak gotowe masło orzechowe, przekładamy do czystego słoiczka,zamykamy i przechowujemy w lodówce, do ok. 1 miesiąca. Gotowe.

Niebawem podam wam przepis na przepyszna kanapkę z domowym masłem orzechowym. ;)


Smacznego!!!

2 komentarze:

  1. Ja już od dłuższego czasu "kręcę" własne masełko:-) Jest najlepsze. Polecam jeszcze uprażyć wcześniej orzeszki oraz zostawić garstkę całych do wrzucenia pod koniec blendowania (masło będzie crunchy)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie myślałam o uprażeniu orzeszków, ale ocknęłam się jak już miksowałam :P Następnym razem zrobię tak , jak radzisz ;) pzdr

      Usuń