czwartek, 7 sierpnia 2014

Razowa tarta z jeżynami

A że jeżyn coraz więcej, taki o to przepis znalazłam na "Moje Wypieki" pyszna, u mnie żytnio-razowa tarta. Naprawdę wam polecam, a ciepła smakuje najlepiej. Także, zakładamy długie rękawy i lecimy zbierać jeżyny , bo WARTO!


Składniki:
Ciasto:
225 mąki żytniej razowej
150g masła
50g cukru pudru
szczypta soli

Wypełnienie:
550g jeżyn
2 łyżki mąki pszennej
1 łyżka skrobi ziemniaczanej
3 łyżki cukru


 Wykonanie:
Ciasto: Wszystkie składniki zagniatamy i formujemy kulę. Zwijamy w folię spożywczą i wkładamy do lodówki na 30 minut. Po tym czasie, formę do tarty 24cm smarujemy masłem, posypujemy bułką tartą. 


 2/3 ciasta wykładamy na spód i boki formy,nakłuwamy widelcem.Na ciasto wyłożyć papier do pieczenia,wysypać ryż i piec w 190C przez 10 minut. Po tym czasie ściągnąć papier i piec jeszcze przez 7 minut. Wystudzić.


Wypełnienie: Wszystkie składniki delikatnie wymieszać w misce i wyłożyć na wystudzony spód.
Z reszty schłodzonego ciasta 1/3, powycinać dowolne kształty, u mnie są to kółeczka.Możecie również powycinać paski i zrobić na tarcie kratkę.

 
 Tak przygotowane ciasto wkładamy jeszcze raz do piekarnika nagrzanego do 190C i pieczemy przez 20 minut.


 Wyciągnąć, wystudzić i posypać cukrem pudrem. Jeszcze ciepłe smakuje wybornie. Gotowe.


Smacznego!!!

4 komentarze: