poniedziałek, 14 kwietnia 2014

Kruche ciasto z jabłkami i bezą

Przepis ten znalazłam na stronie R. Makłowicza.Robiłam go pierwszy raz i teraz już wiem,że następnym razem, dadałabym o wiele mniej cukru. Jak dla mnie był za słodki, niektórzy widocznie taką słodycz lubią,ale Ja jednak wolę ciasta nieco kwaśniejsze,szczególnie te z owocami. Następnym razem posłucham siebie,i nie będę robić jak w przepisie słowo w słowo. Jeśli lubisz słodkie ciasta,ten przepis jest dla ciebie.Jeśli nie.. po prostu daj mniej cukru :)
 Składniki:  
Ciasto:
1 i 1/4 szklanki mąki2 łyżki cukru pudru 
½ kostki masła
szczypta soli
 
Masa:
1½ szklanki cukru 
¼ szklanki mąki 
6 żółtek
 1 szklanka śmietanki kremówki 
5 szklanek obranych, pokrojonych w kostkę jabłek 
szczypta soli
cynamon wedle uznania

Beza:
6 białek
1/2 szklanki cukru 
 
 
Wykonanie:
 Mąkę z cukrem, solą i masłem wykładamy na stolnicę, siekamy razem, a potem rozcieramy palcami na kruszonkę. Wysypujemy ją na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i dobrze ugniatamy dłońmi, następnie lekko podpiekamy w piekarniku.
Przygotowujemy masę: w misce ucieramy żółtka z cukrem, cynamonem i solą, dodajemy śmietankę wymieszaną z mąką, mieszamy, potem dodajemy pokrojone w kostkę jabłka, dokładnie mieszamy.
Wylewamy masę na podpieczony spód i pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 170°C do momentu ścięcia się masy (ok. 1 godziny).
 

Na upieczony placek wykładamy pianę dobrze ubitą z cukrem i podpiekamy jeszcze 10 minut do lekkiego zrumienienia bezy.
Studzimy w formie, kroimy na kawałki, podajemy.
 
 
Smacznego!!!
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz