niedziela, 12 października 2014

Ravioli z kapustą i grzybami

Przygotowanie włoskiego ciasta na ravioli jest dość proste. Nadzienie natomiast do włoskich Ravioli to zazwyczaj serek ricotta, mięso, warzywa (przepis na ricotta ravioli,znajdziecie na moim blogu w etykietach makarony) Ja tym razem zrobiłam z kapusta i grzybami ;)


Składniki:
Ciasto:
300g mąki pszennej
3 jaja
szczypta soli

Nadzienie:
2 szklanki suszonych grzybów
(namoczonych przez noc i ugotowanych) 
2 szklanki kapusty kiszonej(ja podgotowałam)
1 cebula
pieprz,sól
2 łyżki masła


 Wykonanie:
Ciasto: Mąkę zagniatamy z solą i całymi jajkami,na jednolita masę. Zawijamy w folię. 
Farsz: Grzyby mielimy w maszynce z kapustą i podsmażoną na maśle cebulą.(Ja drobno posiekałam). Doprawiamy do smaku.


 Ciasto przepuszczamy przez maszynkę do makaronu. Pół płata smarujemy białkiem.Na nasmarowanej połówce układamy farsz w odstępach 2-3cm. Przykrywamy drugą połową ciasta,przyciskami palcami między farszem, radełkiem wycinamy kwadraty z ciasta,z farszem znajdującym się w centru.


 Zagotować osoloną wodę,ravioli gotować przez ok 4 minuty,żeby były miękkie, ale nie rozgotowane.W międzyczasie roztapiamy masło , podsmażamy drobno posiekaną cebulkę. Ravioli wyciągamy łyżką cedzakową na patelnie. Mieszamy , podgrzewamy i podajemy. Gotowe.


 Smacznego!!!

1 komentarz: